Benvolgudes families,
Ateses les indicacions del Departament d’Educació, a partir del 14 d’abril vam iniciar l’acció formativa en línia corresponent a la tercera avaluació. Tot i que tothom coneixem les línies generals de les decisions preses per la Conselleria d’Educació i el Ministeri, el Departament d’Educació encara no ha publicat les resolucions que fan referència a temes de gestió com ara l’avaluació, el calendari, etc. al tercer trimestre. Entenem el neguit que aquesta situació està provocant a tots els sectors de la comunitat educativa i estem treballant per poder anar avançant, millorant i ajustant les actuacions en funció del retorn que ens arriba. Agraïm en aquest sentit la vostra paciència, comprensió i col·laboració.
Per tal de sistematitzar un pla d’aprenentatge no presencial, hem creat un marc horari d’atenció a l’alumnat de 9.00 a 13.30 hores. El professorat dels equips docents d’ESO i Batxillerat tenen una franja per comunicar-se amb l’alumnat, fer aclariments, solucionar dubtes, explicar les tasques encomanades setmanalment, i fer acompanyament, etc. El funcionament del centre en línia no ha de replicar el model presencial. L’alumnat ha de treballar de forma autònoma, no totes les hores davant d’una pantalla, i amb un temps racionalitzat de feina atenent a les circumstàncies d’excepcionalitat i tenint en compte les casuístiques personals i familiars de cadascú. Aquest marc ha de servir també per ajudar l’alumnat a sistematitzar la feina diària. Aquest marc horari també es troba a l’enllaç https://ieselsui.cat/horaris-datencio-del-professorat al lloc web del centre.
Per tal de facilitar l’accés de l’alumnat i les famílies a les tasques setmanals que l’alumnat ha d’anar fent, hem creat un enllaç al lloc web del centre (https://ieselsui.cat/horaris/). Aquests documents s’actualitzaran els divendres a la tarda perquè l’alumnat tingui la informació amb antelació i pugui començar a treballar el dilluns a primera hora.
L’acció tutorial és primordial per fer l’acompanyament de l’alumnat i les famílies, tan necessari en aquesta situació excepcional. Mantenim la comunicació amb els tutors i tutores i els coordinadors i coordinadores de nivell mitjançant el correu electrònic. Per aquest motiu, també hem actualitzat la informació dels correus del professorat perquè l’alumnat i les seves famílies us pogueu comunicar amb el personal docent en el moment que ho necessiteu. Per qüestions generals també us podeu dirigir al correu electrònic ieselsui@ieselsui.cat.
La situació d’incertesa actual ens obliga a cancel·lar els viatges programats pel nostre centre el proper mes de juny. Estem parlant amb les agències de viatges responsables, ja que s’han fet els pagament de les bestretes corresponents, per tal de negociar aquests canvis i ,de moment, deixem oberta la possibilitat de realitzar el viatge a Praga dels alumnes de 1r de Batxillerat al llarg del primer trimestre del curs vinent, entre setembre i desembre del 2020. Esperem poder informar-vos la setmana vinent del sistema que farem servir per tornar-vos els diners avançats per a aquest viatges i també si aquesta quantitat serà del total pagat o d’una part, en funció de les respostes de les agències de viatges. Us agraïm la paciència i la col·laboració de les 260 famílies afectades i desitgem poder resoldre aquest tema el més aviat possible.
El Departament d’Educació ha activat el Pla d’acció dels Centres en línia per tal de minimitzar la bretxa digital als centres. Us informem que les incidències de manca de dispositius mòbils i línies de connectivitat d’una minoria de l’alumnat del nostre centre estaran previsiblement solucionades la setmana vinent. La gestió i temporització no depen de nosaltres, sinó dels tècnics del Departament.
Hem fet una enquesta a l’alumnat d’ESO i Batxillerat per tal de tenir un retorn de com han viscut les tres primeres setmanes de confinament i d’escoltar les seves propostes de millora pel que fa a la gestió del seu procés d’aprenentatge.
Recordeu que oferim assessorament a l’alumnat i famílies sobre qüestions tècniques del treball en entorns virtuals d’aprenentatge i eines de comunicació en línia, des de la Coordinació pedagògica (nuria.lopez@ieselsui.cat).
Anirem actualitzant tota la informació a mesura que rebem noves instruccions del Departament d’Educació.
Molts ànims a tothom!!!
Graciela Esteban Cavero
Directora
Institut El Sui