Benvolgudes famílies,
Benvolguts i benvolgudes alumnes,
Us fem arribar diverses informacions, la majoria de les quals es van presentar al Consell Escolar que va tenir lloc ahir dilluns 27 d’abril. En aquest comunicat us fem un plantejament general dels temes sobre els quals continuarem informant de forma més detallada al llarg del trimestre.
D’altra banda, continuem insistint en la idea que estem treballant seguint les instruccions del Departament d’Educació i que algunes de les actuacions i propostes poden estar sotmeses a una certa provisionalitat i immediatesa. En aquest sentit, tornem a agrair la comprensió de la situació i la col·laboració de tota la comunitat educativa.
Els temes tractats són els següents:
1.GESTIÓ DE CENTRE EN LÍNIA
1.1 Tasques setmanals i seguiment de l’alumnat
- Les graelles de les tasques setmanals són públiques al web i s’actualitzen setmanalment els divendres.
- El professorat fa el seguiment de tot l’alumnat i emplena la informació quinzenalment. Les tutories informaran les famílies de l’alumnat que NO està fent les feines. Recordeu que és molt important que tot l’alumnat continuï amb el seu procés d’aprenentatge.
1.2 Seguiment acadèmic i emocional de l’alumnat. Tutories de grup i individualitzades.
- Les sessions de tutoria de grup d’ESO i Batxillerat tenen lloc els dimecres a les 11.30 hores.
- El professorat del centre atén grups reduïts d’alumnes en tutories més individualitzades per fer-ne un seguiment més proper i detectar necessitats.
1.3 Recuperacions
- El dimecres 29 d’abril les famílies i l’alumnat rebran la informació sobre les recuperacions de 1a i 2a avaluació i de cursos anteriors.
- L’alumnat que no hagi aprovat l’avaluació final ordinària haurà de fer tasques de recuperació extraordinària el dijous 18 i divendres 19 de juny.
1.4 Avaluacions
- D’acord amb el calendari del curs, i si comptem amb les condicions tècniques d’Esfera actualitzades, els equips docents es reuniran en sessions d’avaluació final ordinària en les dates següents:
- Reunions d’avaluació final ordinària de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO: 1, 2 , 3 i 4 de juny:
- Reunions d’avaluació final ordinària 2n de batxillerat: última setmana de maig.
- Reunions d’avaluació final ordinària 1r de batxillerat: sense determinar.
- A partir del dilluns 8 de juny, les famílies i l’alumnat d’ESO rebran informació de l’alumnat que ha de fer les tasques de la recuperació extraordinària.
- Les sessions d’avaluació extraordinària d’ESO es faran l’última setmana de juny.
- Les famílies i l’alumnat rebran els informes d’avaluació final, però encara està per determinar quan i com es farà.
1.5 Enquestes a l’alumnat i les famílies
- S’ha fet el buidatge de l’enquesta inicial que hem utilitzat com a eina interna de gestió per saber quines necessitats tenia l’alumnat durant les primeres setmanes per tal d’ajustar les actuacions adientment.
- Estem preparant una enquesta dirigida a les famílies. Us enviarem l’enllaç a través de la plataforma Geisoft.
1.6 Preinscripcions i confirmació de plaça 1r, 2n i 3r d’ESO
Encara no han sortit les instruccions del Departament.
1.7 PAU (2n BATXILLERAT)
- Dates: 7, 8 i 9 de juliol
- Nou model d’exàmens: El Departament d’Educació ha publicat el document sobre la flexibilització en l’opcionalitat dels exàmens de PAU
1.8 Portes obertes de batxillerat
- Trobareu al web la presentació de la Jornada de Portes Obertes virtuals.
- La direcció i la coordinació faran una presentació virtual per a l’alumnat de 4t d’ESO que estigui interessat. Us confirmarem la data i l’hora (tarda) la setmana vinent a través de les tutories i missatge de Geisoft a les famílies.
1.9 Assessorament i orientació acadèmica per alumnat de 4t d’ESO.
La professora especialista i la coordinadora de nivell faran una sessió d’orientació acadèmica per videoconferència per a l’alumnat de 4t d’ESO que vol accedir a Cicles Formatius el curs 2020-2021.
1.10. Viatge a Parga (1r de batxillerat)
El Consell escolar ha acordat anul·lar el viatge de primer de batxillerat a Praga. Des del centre i, en coordinació amb els centres del territori del Maresme-Vallès Oriental, s’estan fent les gestions oportunes amb l’agència.
2.GESTIÓ ECONÒMICA
2.1. Pagaments 19-20 i 20-21
Abans del 15 de maig es publicaran al web de l’institut
- les despeses de material i sortides d’un dia modificades del curs 19-20.
- els segons pagaments de 1r i 2n de batxillerat del curs 19-20.
- les despeses de material i sortides d’un dia del curs 20-21.
2.2 Imports a tornar dels viatges anul·lats.
Abans del 31 de maig es publicaran al web de l’institut els imports a tornar dels viatges de 2n, 3r , 4t d’ESO i 1r de Batxillerat.
2.3 Sol·licitud de la devolució dels pagaments.
Quan s’obri el centre es podran presentar a la secretaria les instàncies per sol·licitar les devolucions dels imports pagats en concepte de material i sortides d’un dia (si l’alumne/a no continua escolaritzat al centre) i en concepte de viatges no realitzats. Tindreu les instàncies de sol·licitud disponibles a la secretaria de l’institut. Per a imports inferiors a 100 € es faran talons nominals i per a imports iguals o superiors a 100 € es podran retornar diners per transferència bancària.
Nota important. Les persones que podran sol·licitar les devolucions dels imports seran les mateixes persones que van fer els ingressos.
Aprofito l’avinentesa, per agrair a les famílies que, a través de les vostres representants, manifesteu el vostre suport al centre; per felicitar l’alumnat pel seu esforç per mantenir actiu el seu procés d’aprenentatge; i per destacar la feina i la implicació del professorat per acompanyar el seu alumnat.
Moltes gràcies a tothom! Estem al vostre costat i continuem amb molts ànims!
Cordialment,
Graciela Esteban Cavero
Directora
Cardedeu 28 d’abril de 2020.